måndag, september 04, 2006

texten

Gode gud vilken vecka. Eller kanske tio dagar, den här insparksgrejen var verkligen mycket att göra, hela tiden konstant. Ut nästan varje kväll, sen vakna vid lite efter tio och tänka att, jovisst jag hinner läsa lite i veckans ETC och dricka kaffe bara för att inse att, shit, jag är en halvtimme sen redan. Men samtidigt, så roligt, massa sköna klasskamrater och en helt ny klass men, vad det verkade som, mycket treliga människor.

Jag tänkte sammanfatta lite kort vad som hände, om inte annat för att jag ska kunna komma ihåg det senare, inlägget härunder består av 20 bilder som jag tycker hyfsat sammanfattar den sista tiden ganska bra de också.

Torsdag 28/4; Träffade de nya reccarna, lekte en rundvandring på stan och sen åt vi mat hemma hos mig.

Fredag, jag lyckades vara sen för första gången, absolut inte den sista, när vi lekte lekar i ekonomikumparken. Kvällen avslutades med en takfest i Flogsta där det dansades och härjades och Helena och Jonas lyckades att se riktigt fräscha ut genom att dricka soffan 7,5or under tiden de rökte och snusade samtidigt.

Lördag, for med Magnus, Helena och Lasse till Stockholm. Lasse hade fått två flaskor i huvudet på vägen hem kvällen innan och mådde lite sådär, efter att ha väntat i 8 timmar på akuten kom det ut en sjuksköterska och sa att de skulle tänka på väntetiden på sjukhuset nu i valet. Vilken jobbig människa, och åt vilket håll menar hon att de skulle rösta, höger eller vänster, eller kanske sjukvårdspartiet?

Anyway, jag tatuerade mig i Stockholm och sen åkte jag tillbaka hem med Magnus. Det blev två fina svalor över brösten som sagt, de har dock lyckats bli inflammerade och mycket av färgen verkar vilja falla av. Satan också.

Söndagen var Norredadagen, vi åkte med ett gammalt tåg ut till ett torp som kåren har och umgicks, det blev lekar, mat och en massa polmaginternhånglande. Tyvärr är det ju aldrig något av det so är på riktigt, vilket stör mig mycket. I need someone soon. Det roligaste var när nog dels badandet på natten, efter en massa sprit och när jag och mina reccar Sofia och Jenny fick deja själva och dansade loss några timmar efter att de andra lagt sig.

Måndagens promenad hem (5 kilometer) kunde inte ha kommit sämre, var grymt bakis och dagen spenderade jag hemma dit Jocke flyttat, det kom över lite folk från insparken och vi tittade på Incedibles och spelade TP. Nice.

Tisdagen var i stort sett helt meningslös på dagen, hade en "demonstration" där vi som hade AFA som tema på gruppen bytte till Drontens vänner istället, mindre kul. Kvällen var barrundans kväll, trots att de flesta ställen var stängde så lyckades jag hälla i mig tolv öl och två tequila, hade kul. Träffade bland annat Ulrika som är en av de jag trivs bäst att prata med här i Uppsala.

Onsdagsmorgonen var av naturliga själ ganska jobbig att vakna på, tog mig i alla fall till dagens aktivitet som var en könsbytardag under det politiskt korrekta namnet "Ombytta roller". Orkade inte utan gick på stan och köpte en ny t-shirt och ett par trevliga skor av märket Cheapos. Slogan, It´s OK!

Det var bryggan so gällde på kvällen och efter bara ett par öl var jag på mitt allra bästa humör och var riktigt, riktigt trevlig hela kvällen. Bra kväll.

Torsdagen gasquedagen och hela insparken avslutades med en bra middag, dock hade vi värdelösa sånganförare och toastmasters som sprang omkring och larvade sig med megafoner. Kom, inte på grund av det, på att jag är ganska färdig med det här och ska ta det lugnare, umgås med de jag tycker om, både pol magare och andra och satsa mer på skolan, mycket mindre låtsasskit. Kvällen var dock bra och jag hade på efterfesten en jävligt trevlig pratstund med Johannas lillasyster, Sandra, som är 87:a och till min stora förvåning fann jag det givande. Måste kanske omvärdera min åldersnojja. Folk är som dom är, det har inte bara med åldern att göra.

Efter den här veckan tog jag det verkligen bara lugnt på fredagen, Sam, Uffe och Martin var över en sväng, men efter det så var det dags för mig att sova från elva till tolv dagen efter. Det var grymt skönt.

Igår var Sam, Erik, Tomas, Jocke och jag på kräftskiva med bostadsrättsföreningen. Gratis sprit och kräftor. Vi gjorde det bra måste jag säga. Det var sista dagen jag åt fisk och skaldjur, det är slut nu, kanske för ett tag, kanske för alltid.

Från och med nu kan ni räkna med fler inlägg här, och fler bilder. Men nu har jag dokumenterat den här veckan i alla fall.

Statistik imorgon.

Inga kommentarer: