fredag, september 22, 2006

Fotboll

Igår var jag med Magnus, Lasse och Ellen och kollade på Bajen-IFK som spelade i Stockholm. Jag är inte direkt fanatisk, eller egentligen sådär intresserad heller, men om någon frågar vilka jag håller på säger jag alltid Bajen. Och eftersom de andra helt klart är bajrare så stod vi mitt i klacken och sjöng och skrålade, skrek på domaren och motståndarna.

Jag är verkligen fascinerad av den sortens hejande, att verkligen attackheja på ett lag, klä sig i rätt färger och vara fullständigt partisk när det gäller offsider och domslut etc. Massor av testosteron, glädje och aggressioner som kommer till tals. Det är fantastiskt roligt.

Mitt problem med det hela, inte så stort egentligen, var att det verkligen borde finnas en åldersgräns för att gå på fotboll, typ 18 eller så. I alla fall om man ska stå i klacken. Nu var det massor av bortskämda övremedelklasskids från söder som stod och sjöng ramsor som bira, bira, bira, bärs, bärs bärs och hata, hata, hata Göteborg. Inte alls speciellt konstruktivt och det märktes att den äldre delen av klacken var irriterade på dom. Så om de skulle kunna få bort kidsen så skulle det vara hur bra som helst.

Det var dagen igår ändå i och för sig. Pluggade och var duktig på dagen och sen for vi bil upp till Stockholm, drack 7.5or och whiskey som sig bör när man ska på fotboll. Sjukt mysigt.

Idag har pluggat järnet och spelat squash. De var mycket svårare än badminton som jag faktiskt är bra på, men jag lär mig väl. Ikväll blir det lugnt med hemmalagad pizza hos Emma och Helena om jag lyckas få tag på en reservnyckel till tvättstugan, originalet ligger nämligen i tvättstugan just nu... typiskt.

Inga kommentarer: