torsdag, september 14, 2006

Oink!

Måste säga att det är en sådan fantastisk sida, en aldrig sinande ström av musik, så mycket musik, allt jag kan komma på att jag vill ha finns, och inte bara att det finns, det finns i massa olika verisioner. Och inte nog med det, det finns en "folk som laddat hem detta laddade också hem det här"-funktion. Underbart. Har laddat hem en del hittills, Midlake, Woven Hand, Peaches, Beirut, Manyfinger och Regina Spektor, mp3-spelaren är full....
Jag talar förstås om oink.me.uk, den absolut bästa musiktorrentsite dit jag precis fick en mycket efterlängtad inbjudan. Tack så mycket Ronnie!

Annars en ganska lugn, nästintill meningslös dag. Vacker väder, lite plugg, fika med Lasse, Magnus och Ellen. Gick och shoppade en ny skjorta och ett par nya jeans, kommer ha det i skolan i morgon, så missa inte att säga att det är fint, ni vet, vanligt social conduct.

Tränade thaiboxning igen för första gången efter sommaren, gode gud vad det var jobbigt, hade tappat massa teknik, framförallt andningsteknik, smidighet och kondition, kommer ta ett par månader att komma tillbaka. Men det viktiga är att det var roligt, och det var det. Ska försöka få till ett inlägg om varför jag tycker att det är så roligt att slåss och sparkas, jag förstår att det verkar konstigt, men det finns något där, en drift, en koncentration, något. Ska försöka sätta ord på det och återkomma.

3 kommentarer:

Ronnie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ronnie sa...

Vassego! Var så lite så. Man skulle lätt kunna fylla hela burken med godis därifrån, eller hur?

Var bara noga med att seeda tills du laddat upp lika mycket som du tankat (minst) annars finns det risk att de stänger ditt konto. Vet flera som gjort den missen. Tidigare kunde man maila en moderator och få en ny chans, men nu har de ändrat reglerna så det går inte längre.

Jag har tagit för vana att börja ladda ned grejer på morgonen, och sedan låta min torrent-klient stå och seeda tills jag stänger av datorn på kvällen. Det brukar räcka. Sen kan man börja om med nya plattor dan efter...:-)

Anonym sa...

Måste säga att jag är lite avens. var längesen jag var ute o shoppade.... hade min shopping spree med mamma för ett tag sen. vart ett par byxor o en tröja. vaijert.

ja det skulle vara kul att höra om varför det är kul att sparkas o slåss.....