tisdag, september 19, 2006

Fan vad det gick fel, landskronaversion

Om det nu är så att valet i allmänhet gick helt åt helvete så är det inget mot hur det gick i Landskrona. Där fick sverigedemokraterna en femtedel av rösterna, drygt. Därmed knappt efter fp och bara typ 10% efter sossarna. Gud vad det måste vara pinsamt att komma därifrån. fast det gäller ju alla oss, det är så sorgligt. Jag har tänkt att blogga om andra saker, men det här tar ju verkligen musten ur mig. Att ett helt lands befolkning, speciellt mitt land, kunde rösta så korkat. Jag har så svårt att förstå att folk är så egoistiska och röstar så att de som redan har det bra får det så mycket bättre och alla utsatta grupper får det sämre. Det är liksom inga små grupper; pensionärer, studenter, kvinnor, barnen, invandrarna, homosexuella... Alla utom de som redan är gynnade. Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att de inte förstör så mycket.

Imorgon är det "International Talk-like-a-pirate-day" som jag blivit uppmärksamad på från massor av folk, bland annat ronnies blogg. Det är allltid något. Och jag har hört att Snakes on a Plane är lika bra som titeln och hypen antyder. Man får hålla sig fast vid det lilla.

Sov gott, det ska jag göra.


Inga kommentarer: