onsdag, oktober 11, 2006

Tio saker värda att tipsa om

-Japansk musik i form av banden Envy och Mono. Jag är helt frälst och lyssnar i stort sett konstant på dessa band just nu. Bonusinfo är att Mono kommer till Sverige i mitten av november.

-Green Street Hooligans, filmen där Frodo spelar fotbollshulligan låter ju naturligtvis inte speciellt bra, men är en av de bästa filmer jag sett den sista tiden. Snygga kläder och våldsromantisering i en lycklig harmoni.

-Ronnies fantastiska inlägg om metrosexualtitet på sin blogg.

-Träning, personligen skulle jag rekomendera squash och thaiboxning, men det som passar mig passar inte alla. Massvis av energi och koncentrationsförmåga kan tydligen komma ur träningen. Sen är det an klar bonus om man har roligt samtidigt.

-Sigur Ros video till viðrar vel til loftárása, för att det är bland de vackraste som gjorts.

-Tidningen ETC som nuförtiden kommer i ett litet kortare format varje fredag och kalas för Dagens ETC. Små intressanta artiklar i början, långa repotage i den senare delan blandat med vackra bilder.

-Arlas Acidofilusfil med svarta vinbär. Den förgyller verkligen min frukost som dessutom består av fullkornsflingor, en macka, helst med keso, och lite kaffe till det.

-Att gå upp lite tidigare än tänkt och städa, styra upp och kanske motionera lite, det gör väldigt gott för samvetet resten av dagen.

-Höstpromenader med mp3-spelare fullproppad med ny musik.

-Skjortor och piké-tröjor. Så snyggt, så stilrent. Funkar i alla lägen. Helt klart höstens plagg enligt mig.

Inga kommentarer: