måndag, oktober 09, 2006

Orup får oss att dansa och le

Fest i dagarna två i helgen, först här hos oss och dagen efter hemma hos Emma, Helena och Sanna. Hade peppat ganska länge på att ha en inflyttningsfest och det blev av tillslut. Det kom inte lika många som jag räknat med, men en hel del och framförallt var de som kom människor jag tycker mycket om och det var väldigt roligt. Kvällen var inte slut förrän efter fyra på natten när vi stod inne i mitt rum och dansade till musik från förr. Har laddat hem bland annat Trackslistan från 1990 till 2004 och där finns mängder av godbitar som KLF, Londonbeat, Blur, Brainpool och framförallt Orup som jag faktiskt har en hel bestof med. Det var riktigt, riktigt roligt.

Dessutom så fick vi grymma presenter, två badankor i form av mig och Jocke (min var en gangster, Jockes var antingen ett litet barn eller gay), en chiliplanta, en fin blommig hammare som var fyra skruvmejslar också och det fantastiska Antquarium. Det är alltså någon slags plastbehållare med en blå massa som myror ska bo i, dom både äter geggan och gör hus av den. Tydligen så har dom haft myror i rymden i denna blå gegga, men nu har man anpassat den till jorden. Så nu ska vi ut och fånga arton myror som ska bo där!
Lördagen spenderade jag mestadels sovandes, lite baked, men kvällen styrde upp sig ordentligt. Var hos Emma, Helena och Sanna på fest mitt gamla hem på Sivia. Mycket trevlig fest. Lyckades bland annat bestämma mig för att jag ska gifta mig med tjejen med den bra musiksmaken som jag träffade på festen förra veckan. Det blir på fredag, Elvisbröllop. Det stora problemet är att hon flyttar till Argentina i åtta månader om två veckor. Så det blir ett kort men intensivt (?) äktenskap. Men jag tror faktiskt att musiksmak är det bästa tecknet på att man passar ihop och det skulle förmodligen vara ett bra sätt att bejaka sin musikaliska (obefintliga) sida och tvinga barnen att spela bra musik. Nya Sigur Ros eller Mono kan ju mycket väl bestå av våra barn.
Annars har det vart lugnt. Har inte sportat å några dagar och är väldigt peppad på morgondagens squash vid halv nio och kvällens thaiboxning. Det kommer bli så skönt.

Inga kommentarer: