söndag, oktober 01, 2006

Låttitel

I fredags hade jag en sådan där skön diskussion med Lisa, en av Emma och Mickes kompisar om det mesta. Det var inflyttningsfest hos Micke och det var massor av sköna människor där, men Lisa var klart en av de trevligaste. Det bästa var att vi satt och bekräftade varandras förnämliga musiksmak.

-Jaha, lyssnar du på Mogwai och Godspeed You Black Emperor, då kanske du gillar Envy? Kul, du lyssnar redan på dom, bra där, jag kan rekommendera Mono.

Och så vidare. Vi lyssnade nästan bara på samma musik så det här med att rekommendera nya grupper blev svårt, men jag lyckades rekommendera Cult of Luna och Khoma och från henne fick jag Red Sparowes (ja dom stavar så) och det är egentligen här min poäng kommer.
Jag har hittat världens längsta låttitel;

"And By Our Own Hand Did Every Last Bird Lie Silent In Their Puddles, The Air Barren Of Song As The Clouds Drifted Away. For Killing Their Greatest Enemy, The Locusts Noisily Thanked Us And Turned Their Jaws Toward Our Crops, Swallowing Our Greed Whole."

Dessutom så är det riktigt bra musik, mitt musikintresse har tagit ett steg framåt nu i höst, massor av inspiration och Oink är en grym kombo.

Helgen har för övrigt vart riktigt bra, men jag återkommer om den. Nu ska jag vara bakis ett tag till och sedan gå och fika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

joråsåatte... band från Umeå som ligger högt på den listan ser jag :P ha en skön söndagkväll!

Ronnie sa...

Red Sprowes är riktigt bra, men har löjligt långa låttitlar i allmänhet...

Min personliga favorit är: "For Killing Their Greatest Enemy, The Locusts Noisily Thanked Us And Turned Their Jaws Toward Our Crops, Swallowing Our Greed Whole".

Alla band som får in mer än två kommatecken i en titel skall ha kredd i överflöd!