söndag, oktober 01, 2006

IKEA och Spy Bar i en lycklig bloggharmoni

Gjorde ett test som Erik rekommenderade på Ikea Family´s hemsida, det skulle avgöra vilken möbel jag var. Jag blev en bokhylla, vet inte riktigt om det känns bra. Men det kanske stämmer ändå, vet inte om jag skulle kalla mig för en spexare, men om IKEA säger det så;

"Du är bokhyllan BILLY i mörk fanér!

Bokhyllan BILLY är ordningsam och står vid sitt ord. Bokhyllan läser alltid säkhetsföreskrifter och följer med i flygvärdinnornas säkerhetsgenomgång på flyget. Många BILLY-bokhyllor bär cykelhjälm. Men bokhyllan är inte tråkig, tvärtom är hon/han en uppskattad spexare och skojare på familjefester och i privata sammanhang.


Karriär
BILLY är ingen vindflöjel, utan en vinnare i det långa loppet. Vanliga bokhylle-yrken är datatekniker, uppfinnare, läkare, lärare. BILLY bör dock se upp så att hon/han inte blir inställd i ett hörn. Hon/han måste aktivt anstränga sig och vässa armbågarna. Det finns alltid någon som ropar högre.

Relationer

Bokhyllan BILLY passar bra tillsammans med diskstället GRUNDTAL. Hittar du ett diskställ, tveka inte utan gift dig på stubinen. I släkten finns säkert fåtöljen BARKARBY; ni kommer väl överens när ni ses, men ni vet båda att ni inte borde träffas alltför ofta då konflikter ofrånkomligen kommer att uppstå. Sittkudden PÖSIG ska Bokhyllan undvika. Visst, en blixtsnabb förälskelse kan uppstå mellan PÖSIG och BILLY, men redan efter några dagar märker ni att det bara var spänningen ni båda sökte. Det finns risk att förälskelsen övergår i bitterhet och ovänskap.
"


I helgen var jag på fest hos Micke, som jag skrev om i inlägget innan. Det var trevligt. Igår så åkte jag till Stockholm och firade Jonas som fyllde 24. Vi var hemma hos en kompis till honom som bodde på Hammarbyalle´n, ett helt nybyggt område som kändes som framtiden. Allt såg nytt och genomtänkt ut och det fanns nästan ingen trafik där, bara en tvärbana. Skulle chansa på att allt kommer att se ut så runt 2040. Det var ganska tufft, men lite opersonligt. Det skulle mycket väl kunna vara så det kändes när miljonprojekten byggdes också, och dom är ju inte så speciellt uppskattade idag.
Efter en mycket trivsam fest med tårtor, chips med dip, kakor och en del att dricka var det utgång. Vi var på Spy Bar. Japp ni läste helt rätt, Spy Bar. Dom har tydligen bytt ägare och ändrat inriktning, så det är inte lika snobbigt längre, mycket mer indiekids typ. Men oavsett det så kostade det 120 kronor att gå in och systemet funkade så att vakterna pekade på dom som skulle få gå in. Efter att jag, Axel och Jonas stått i kö i typ 20 minuter utan att någon verkade se oss så kom det en kompis till Jonas och anslöt sig. Då kom vi in på ca 5 sekunder. Skillnaden mellan oss var att vi var tre killar som inte riktigt såg ut att passa in och hon var en lång, snygg, svart och trendig tjej. Fantastiskt konstigt system, men det var kul att vara med om det. Väl därinne så måste jag säga att jag inte förstod vad den här hypen handlade om, det var ganska litet och även om musiken som spelades alldeles säkert var den senaste så var det ganska dåligt.
Överlag så var det en rolig helg, och det är ju trots allt inte varje måndag man kan säga att man var på Spy Bar i helgen.

4 kommentarer:

Ronnie sa...

Tycker det där testet var lite läskigt. Stämde bättre än många andra sådana. Jag blev golvlampan Skyar: http://www.ikea.family.ikea.se/ikeafamily/jsp/polopoly.jsp?d=226&a=1455&f=result.jsp&qNo=8&aId=4
Det läbbiga är att jag faktiskt känner igen mig ganska mycket i personlighetsbeskrivningen.

F ö blev Elenor (min flickvän) också bokhyllan Billy...

Anonym sa...

Hittade till slut hit, hade glömt bort att jag fått adressen.

Kul att du kom ner i helgen, det var roligt att träffa er igen. Ja, spy bar är inte det roligaste stället, men det är bättre nu än när backslicksen hängde där.. Nästa gång du kommer till Sthlm får du gå på nå bättre (och billigare!) hak :-)

Jag blev diskstället Grundtal. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt.. Jag hoppas på bra.

ptrk sa...

Hej Hawi.
Det var skitkul att vara där, synd att jag var lite trött bara, annars hade jag kanske vart roligare. Nej, jag vet inte om stället i sig var det roligaste, men det var kul att vara där och träffa dig och jonas andra vänner, se vilka de var. Måste bli fler gånger, om inte annat i vår om jonas nu ska dit.
Vet inte hur bra diskstället är, men tydligen så ska jag gifta mig med ett sådant så helt fel kan det inte vara.

Anonym sa...

Du är fåtöljen BARKARBY!

det stod ju på din att det skulle finnas en sån i släkten! och det gjorde det!!

Mycket tidsfördriv på den sidan.