torsdag, oktober 12, 2006

Gratis pengar!

Idag kom jag hem efter en ganska misslyckad pluggdag. Jag förstod liksom inte alls vad det var vad de ville att jag skulle göra. Och när jag väl lyckades få till en uträkning som jag tyckte verkade lovande och rimlig så visade facit att det var på ett helt annat sätt man skulle ha gjort för att få det rätta svaret. Men hemma låg det ett kuvert och väntade som skulle komma att rädda dagen.

Jag sökte ett stipendium som många av mina vänner fått tidigare, från stiftelsen Fredrik Lindströms Minne (nej inte den Fredrik Lindström), tänkte att det kan ju vara värt en chansning i alla fall. Så två dagar innan sista ansökningsdatum så letade jag rätt på alla papper och lyckades knåpa ihop ett personligt brev med en massa stämplar och intyg och grejer och skickade iväg det. Svaret skulle komma i mitten av oktober och alla skulle få reda på om de fått något eller inte.

Så jag antog att detta brev skulle vara ett sådant man får när man söker ett jobb. Typ, tyvärr kan vi inte erbjuda dig något nu men tack för visat intresse. Men icke, följande stod att läsa;

"Styrelsen för Stiftelsen Fredrik Lindströms Minne har vid sitt sammanträde 2006-10-05 beslutat att tilldela Dig ett stipendium på kr 12000. Beloppet har sats in på konto nr…"

Sådana besked är sånt som får dagen att bli alldeles lysande trots att studierna inte riktigt gick som de skulle. Gratispengar är de bästa pengarna. Keep èm coming!

3 kommentarer:

Ronnie sa...

Gratulerar!
12.000 spänn extra låter ju inte helt fel.

Var en tjej inne i butiken igår vars telefon ringde när hon stod i kassan. Plötsligt började hon tjoa och ha sig. Visade sig att hennes kille ringt för att berätta att hon också fått Lindström-stipendiet. 20.000 kronor! Vad för slags stipendium är det, egentligen? Verkar ju som om alla som sökt fick det. Bummer....hur kunde jag missa det?

Anonym sa...

Sweet! Det är bara att lyfta på hatten och buga för ett glädjande besked!

Anonym sa...

Ja det vore inte fel. har tittat ut en 37tums lcd tv. 12000 skulle nästan räcka till den...

grattis grattis!