torsdag, juli 27, 2006

styra upp

Idag var dagen från helvetet på jobbet. Var ju på Cat 5 igår med Erik och Jonas, bra pojkar, dåligt band. Det var trevligt och det blev ett gäng öl utöver vinet som jag och mamma delat på innan jag drog. Sen när jag kom hem och skulle skriva ett mycket argt mail och inte skicka det så kom Helena ut istället. Så då pratade jag med henne tills klockan i varje fall var strax innan tre, det gav effekten att jag fortfarande var full när jag gick upp 05:50 och tog cykeln på jobbet. Så större delen av dagen spenderade jag i vilrummet, ganska skönt, men måste säga att jag känner mig lite skyldig som kommer för full/bakis till jobbet för att kunna arbeta.
För övrigt har det vart en styrauppdag. Morfar fick en hjärtattack när han var i Italien (vart annars) och fick lov att oppereras. Därför kan han inte ta hand om tomten ute där de bor, han är förbjuden att röra sig de närmaste fyra veckorna. Så jag, Stefan (min bror) och Lisa (Stefans flickvän) åkte ut till dom direkt efter jobbet och klippte och röjde gräs i ett par timmar. Sen badade vi i Mälaren och åt underbar grillad lax. Trivsamt värre. Ikväll har jag svarat ja till skolan, adressändrat, betalat gamla räkningar, städat rummet, vikt tvätt, sagt upp mitt min kalsong och strumpprenumeration som jag råkade svara ja till tidigare i år och jag lyckades få låna både bil och släp till helgens flyttande från jobbet. Mycket bra deal.
Så förrutom baksmällan så har dagen vart bättre än igår. Folk runt omkring mig peppar mig ganska bra de dagar jag mår dåligt över Helén, vill verkligen inte göra det. Jag har ju egentligen gått vidare, men ibland så hamnar tankarna där de var igår. Snart ska jag tillbaka till Uppsala och där kommer det vara ännu lättare att gå vidare, vilket jag vill.
Imorgon far jag till Uppsala och flyttar, missar tyvärr Club Killers när de är i Eskilstuna, men jag har sett dom förrut och kommer säkert göra det igen. Det ska bli grymt med nytt boende också, så det är värt. Ha en sjukt bra kväll ni som ska dit imorgon!
Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

skickar en kram. hoppas allt blir som du vill att det ska vara. Iblend är allt åt faen. m, jo. Det blir bättre. det blir det. kram å godnatt