måndag, juli 24, 2006

manligt

Spenderade kvällen med Erik, Tomas och delvis Barre, alltså han var bara med ett tag. Vi spelade fotbollstvspel i kalsonger och linnen vilket skulle kunna vara bland det manligaste jag gjort. Till det intogs pizza vilket förstärker hela grejen. Jag vägde upp det hela med ett och annat feminint skrik när det var nära för motståndarna att göra mål. Allt som allt var det väldigt manligt, och trevligt. Det har vart en bra dag generellt, trots att jag hade punka på cykeln när jag skulle cykla hem från jobbet. Får fixa den imorgon innan frukost tänkte jag, antar att det är helt okej att laga fordonet som man tar sig till jobbet i på arbetstid. Allt annat verkar helt ologiskt.
Jag har vart vegetarian i ungefär åtta år nu, det enda jag saknat under den tiden har vart fisk, därför gav jag mig själv ett fiskhalvår med start någon gång i våras. Sista augusti är sista dagen för fiskintag, kanske för alltid. Så nu har jag två uppmaningar;

-Skriv förslag på vad jag ska äta innan det är för sent i fiskväg.

-Bjud mig på en schysst kräftskiva, de brukar vara roliga hur som helst, men att äta kräftor verkar vara lite av ett huvudtema på dessa tillställningar som jag tyvärr missat alla år.

Nu är det bara sexton arbetsdagar kvar. Så skönt. Sov gott barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

pasta med sas av rokt lax, gradde el creme fraiche, rodlok- enkelt och gott och mitt godaste mal hittills har i frankriket...

ptrk sa...

Det låter faktiskt sjukt gott. Lär ju prova det något dag här snart. Eller så kanske vi får laga det sen i Uppsala, om du äter fisk då.