söndag, juli 23, 2006

Men funka då dumma mail.

Helgen spenderade jag i Uppsala och flyttade alla små saker från lägenheten i Gränby till Sam och började städa och fixa med alla de saker som ska fixas när man byter lägenhet. I fredags hängde med Jonas, packade och kollade på nedladdade Southpark, det är hysteriskt roligt. Skulle säga att Southpark faktiskt tagit förstaplatsen på min tecknadeserierlista, Family Guy får känna sig nedpetade. På lördagen packade vi lite till och körde mina och Axels saker till rspektive avlastningsställe. I mitt fall var det Sams lägenhet som just nu var lite i kaos, men jag skulle tro att det blir bra till nästa helg då det stora ska flyttas. Lördagkvällen hängde jag med Sam och lagade mat, rökte lite, drack en del och gick till Snerikes. Otroligt lugn och skön utgång.
Nästa helg ska allt det stora köras iväg och hela lägenheten städas, det är fruktansvärt skitigt just nu. Jag kan säga att Helena och Axel är skyldiga mig och Jonas en hel massa flygsprit som tack för hjälpen. Ser fram emot att vara försedd med sprit resten av året faktiskt.
Har vart en del själv vilket kändes helt okej. Tidigare i vår och sommar har jag fått lite smått panik och behövt input utifrån för att inte tänka för mycket. Men nu var det rätt lugnt. En bil kan verkligen få mig att känna en helt fantastisk frihetskänsla som jag annars bara får på långresor.
Pratade med jocke som hade en idé om att starta en nättidning, det vore grymt. Tanken med tidningen var att skribenterna skulle vara helt anonyma och inte ha några begränsningar för vad som är okej att skriva om och inte, huvudsaken är att det väcker tankar, idéer och diskussion. Så vem som helst ska kunna kommentera artiklarna. Grymt att vara fri att skriva precis vad som helst, utan att behöva vara politiskt korrekt.
Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Men det är bara 17 arbetsdagar kvar.

Inga kommentarer: