måndag, augusti 21, 2006

Tillbaka i Uppsala

En del har väl hänt sedan sist. Jag fortsatte vara sjuk ett par dagar till och sen jobbade jag de sista två dagarna. ÄNTLIGEN SLUT PÅ JOBBET!!!! Så himla skönt. I torsdags tänkte jag att det skulle vara kul att hänga lite med vännerna i Eskilstuna en sista kväll, men alla var upptagna med att göra en massa annat. Så det blev en hemmakväll med lite poker istället.

Så jag for till Uppsala med Jocke i fredags utan att ha träffat de flesta av mina vänner på ett par veckor. Tänkte egentligen åka upp på lördagen och gå på Heléns 25-års kalas istället på fredagen, men hon ville inte ha mig där längre. Det skulle tydligen komma någon ny kille och det skulle kunna bli jobbig stämning. Det har hon ju i och för sig rätt i, jag skulle vara sjukt otrevlig. Men det är inte det som är problemet, snarare att det finns en ny kille jag kan vara otrevlig mot.
Hur som helst så for vi hit och satte igång och fixade lägenheten, den blev faktiskt riktigt lyckad med tanke på de kanske 8 timmarna vi la ner under fredagen och lördagen. Och jävlar vad grym den ska bli.

Igår, lördag, var jag med Sam på 25-årsfest hos en Mithra och det var bra. Jag betedde mig på mitt allra bästa sociala sätt och pratade en massa med bordsgrannar och så. Det blev lite tråkigare efter middagen när en hel del försvann och de andra hängde i sina sociala grupper från tidigare, men generellt var det mycket roligt. Magnus och Ellen följde med hem på efterfest och rökte lite.

Idag har jag verkligen bara tagit det lugnt och tittat på Entourage, en ny serie som ska vara som Sex And The City var för tjejer, fast för killar. Det är en OK slötittningsserie, men inget som hmnar högt upp på listan öve serier. Där leder för övrigt Scrubs just nu bland vanliga serier och Southpark bland tecknade. Magnus var här en sväng på dagen, vi fikade, bytte musik med varandra och spelade lite TV-spel. Middagen intog jag hemma hos Magnus där också Lasse. Vi spelade lite kort och drack lite öl. Trevligt.

Nu är klockan två och jag ska upp tidigt imorgon och läsa lite till tentan som är på eftermiddagen, 9 jävla poäng nationalekonimi. Kursen direkt från helvetet. Det är faktiskt skandal att en institution kan vara så katastofalt dålig på ett universitet, men tydligen. Hatar verkligen det ämnet. Men hur som helst. Imorgon tenta.

Bergochdalbanan går sådär. Jag är ganska nere generellt, tänker för mycket och på fel saker. Men jag tror att det kommer bli bättre. Ganska snart. Jag har ju verkligen alla förutsättningar.

Men nu lite beautysleep.

Inga kommentarer: