måndag, augusti 14, 2006

Sjuk

Jag har inte vart sjuk en enda dag under hela sommaren och så lyckas jag bli det nu, när det är dags att hänga med alla här i stan så mycket som möjligt och sen flytta till Uppsala och styra en massa där. Just typiskt. Men jag tog det säkra före det osäkra och stannade hemma från jobbet, något som är väldigt olikt mig, och har legat i sängen i stort sett hela dagen och kollat på Simpsons. Och druckit mycket och ätit mängder av c-vitamin så nu jävlar ska den här förkylningen försvinna.

Annars har det hänt ganska så lite, helgen spenderades vidare i Uppsala. I lördags så var jag ganska så bakis och det tog ett bra tag innan vi lyckades aktivera oss alls. Mitt på dagen ringde Josefin och sa att hon och Daniel plötsligt blivit utan någonstans att bo, så dom fick en nyckel av mig så de kunde bo där. När jag kom hem på eftermiddagen så hade dom diskat allt det som jag och Sam lämnat kvar på diskbänken två veckor tidigare. Jag hade verkligen gåt omkring och oroat mig för hur äckligt det skulle vara och nu slapp jag! Sen visade det sig att de kunde bo där de bott natten innan och försvann, så de enda de gjorde hemma hos mig var egentligen att diska. På kvällen gjorde vi en halvhjärtad repris av dagem innan, men det kom aldrig upp till samma roliga standard, trots att Malin och Moa bjudit oss på scones för att komma i form så var vi lite för slitna från dagen innan.

Igår såg jag den kanske bästa svenska filmen någonsin, Repmånad, men Jocke och tog det lugnt.

Nu måste jag hitta på något, det är trots allt ganska påfrestande att vara hemma och inte göra någonting.

Inga kommentarer: