måndag, januari 29, 2007

91 dagar, 13 timmar, 29 minuter

Internet och datorer är så fantastiska när det gäller att göra saker som är fantastiskt onödiga. Till exempel kan man ha en liten nedräknare längst ner i ena hörnet på Firefox. Men att de är onödiga är absolut inte samma sak som att de inte är roliga. Just nu räknar min dator ner tills dess att mitt plan till USA flyger iväg från Arlanda.
Jag är larvigt peppad på att äntligen få resa igen, och tycker att det ska riktigt roligt och intressant att inte åka med mitt ex som jag gjort för det mesta tidgare. Nu kommer jag att få se hur jag funkar med någon annan, långt borta, ganska utsatt. Men jag tror att det kommer att gå bra. Det kommer bli fantastiskt roligt. Raka vägar, stora hus, stora träd, mäktiga solnedgångar, den eventuella möjligheten att köpa en iPhone som släpps i juni i USA, instrumentalrock på bilstereon, vattnigt kaffe på billiga vägkrogar och en massa massa mil avklarade och kommande.
Har börjat klura på en lista med saker som jag vill göra där, allt är ur olika filmer, men inte destå mindre vill jag göra dom, förmodligen just därför till och med. Kom med fler förslag!

-Sätta hundra dollar på svart.

-Hitta stället på kullen ovanför staden där man parkerar bilen och hånglar.

-Gå på karneval och köpa rosa sockervadd.

-Stanna bilen vid en stor röd klippa längst en rak väg, elda en brasa, dricka öl och röka på.

-Få fortkörningsböter när polisen åker upp bakom, stannar oss och ber att få se license and registration please.

-Köpa en flaska sprit och få den i en brun påse av asiaten i kassan.

4 kommentarer:

Wally sa...

- okynneshänga i ett köpcentrum

- okynnesbröllop i Vegas, med tillhörande honeymoonsuite på skabbigt motel

- okynnesskilsmässa dagen efter

- okynnesfly till mexiko

- okynnesgrejer i största allmänhet

- late show med david letterman live på ed sullivan theatre

- besöka graceland

Ronnie sa...

Men va faaan Wally! Det finns bara en talkshow och det är Conan O´Brien. Letterman är för n00bs!

ptrk sa...

Okynnes-saker it is then! Skulle nog också välja O´Brien om jag skulle välja, men nu har jag känslan av att båda dessa spelas in i New York, och dit ska jag tyvärr inte denna gång.

Danne sa...

- Fixa vitt linne, stentvättade jeans, lika stentvättad jeansskjorta med upprullade ärmar, bruna låga boots med sporrar, vit Stetsonhatt som du greppar i brettet med tummen och pekfingret då och då samtidigt som du säger "Ma'am", köra om/preja en hillbillie med rutig flanellskjorta, John Deerekeps och tuggtobak i en brun GMC-pickup från 70-talet med en skabbig hund och en hagelsprakare på flaket, peka finger eller möjligen moona samtidigt, stanna på den dammiga ökenkrogenmackenverkstaden sju kilometer längre fram, säga "Fill her up, kid" till den inavlade killen som lirar banjo, lyssna på skallerormen, gå in, greppa hatten, säga ma'am, beställa svart kaffe och sandwich och vänta på att Farmer Fran i trucken kommer ifatt. När han slagit dig på ögat, harklat sig grundligt och lagt en seg snorlobba under locket på din sandwich och den dialektalt bräkande 44-åriga servitrisen som heter Marge kört ut honom och hållit en iskall Budweiser mot blåklockan är det dags att resa sig, slänga 20 dollar på bordet, tacka för ölen, greppa hatten, säga Marge och dra. Glöm inte att fixa däckskrik på gruset när du river upp dammolnet. Peta in en Biggieplatta i stereon och glid vidare mot Compton.