onsdag, januari 24, 2007

2006

Jag ger upp, jag har suttit och funderat, formulerat och omformulerat. Lagt till, dragit ifrån. Ändrat, fixat. Men det bli aldrig som jag tänkt. Jag får inte fram det jag vill ha fram. Det här får bli summan av mitt år, det kommer i klumpform av ämnen jag tänkt ta upp;

Boende;
Gränby, Jonas, Helena och Axel i en stor fin lägenhet långt, långt borta med Frida och Nathalie som allierade långt där borta i utkanten av Uppsala. Ständigt bra häng, mycket vardagsalkohol, tyvärr mådde ingen av oss speciellt bra just då, bättre lycka nästa gång.
Eskilstuna hemma hos mamma och Bosse, hatar den staden, men jag kan inte tänka mig några som ställer upp mer och ger mer utrymme och respekt än dom.
Tegnérgatan med Jocke. Mer centralt, snyggare, men mindre. Mycket varsitt rum med varsin dator, men förbaskat trevliga TV-spelskvällar, utgångar, Måltidpizza och fester.

Skola;
Fruktansvärd Nationalekonomi som fick mig att vilja sluta plugga för gott i våras. Inte mycket roligare Statistik på hösten som dock gick att förstå teorierna kring. Dessutom Global Ekonomi på hippieskolan utanför staden, intressant, tankeväckande och sena blöta regniga onsdagskvällar på cykel.

Människor;
Människor som gjort extra stort intryck på mig 2006;
Helén som försvann efter 5 års förhållande. Det gjorde ont och tog tid. Vänner som jag kommit att hänga mycket med och prata om det mesta med, Helena, Jonas och Axel. Magnus, Lasse och Ellen, Jocke, Sam, Emma. Och så alla dom som jag inte träffat lika ofta men som jag haft väldigt roligt med, kommer inte nämna någon om jag skulle råka missa en eller två.

Flickor;
Det var konstigt att lära sig att träffa någon annan efter ett halvt decennium med samma flicka. Men det gick. Träffade flera som fick mitt hjärta att slå lite snabbare, tyvärr så funkade det inte alltid så bra av olika anledningar, men jag skulle klassa det som ett mycket bra år på den fronten.

Händelser;
Två Spanienresor som var trevliga, men hälsa på ex som åkt till andra länder är inte en bra idé. Dom träffar andra.
Åre med pol magarna, massvis av roligt trots regn och plusgrader.
Arvikafestivalen men Malin och Jocke, riktigt bra, riktigt Turbo, men kanske börjar vi bli lite gamla för det här nu?
Häng med Malin i Stockholm, aldrig har jag gått omkring så mycket i Stockholm, nu hittar jag nästan överallt och Stockholm blir aldrig kallt med Malin.
Midsommar ute i skärgården på Camillas land, precis som i en Prippsreklam. Dock var det inte lättöl jag drack och slutet av kvällen var lite suddig, och varför min fot var svullen i ett par veckor efteråt har jag ingen som helst aning om.
Paris med Helena, fantastiskt roligt. 500 spänn med Ryan och en massa roligt promenerande, shoppande, ätande, biotittande och parkhäng.
Min 25-årsdag, det var den bästa födelsedagen i mitt liv. Tack alla som kom och grattade mig, tack för alla sms och bloggmeddelanden. Det värmde som fan.

Kort och koncist, orkade inte med att försöka mer.
2007 blir grymt för övrigt. Det har jag bestämt!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det blir ett grymt år, boka barcabiljetten nu bara. peace vännen

Wally sa...

vadå för gamla? Det var det värsta jag har hört!