måndag, januari 15, 2007

2006 års skivor

Jag har inte uppdaterat på väldigt länge, det är för att nästa inlägg kommer att bli en sammanfattning av 2006, och det var mycket som hände. Det verkar inte bli läskigt långt, men jag vill ändå fundera igenom vad jag vill ta upp och så. Så tills berättelsen om mitt 2006 kommer så tänkte jag slänga upp en lista på de tio bästa skivorna i år enligt mig, de kommer inte i någon speciell ordning, alla har jag lyssnat mycket på och de har varit lite av soundtracket i år, (kanske framförallt hösten). Så håll tillgodo, och kom gärna med egna förslag eller kommentarer.

The Knife "Silent Shout"

Midlake "The Trials of Van Occupanther"

Red Sparowes "Every Red Heart Shines Towards the Red Sun"

Khoma "The Second Wave"

Cult of Luna "Somewhere along the highway"

Mogwai "Mr. Beast"

The Roots "Game Theory"

Mono "You Are There"

Russian Circles "Enter"

65daysofstatic "One Time For All Time"

2 kommentarer:

Anonym sa...

julskivan jag fick av dig har råkat bli kvar i min mammas bil i västergötland, och nu förhåller det sig som så att min mor inte vet hur hon ska bära sig åt för att få ut den, ej heller stänga av stereon. följaktligen händer det ungefär två gånger i veckan att hon ringer och säger 'ja, det är allt en märklig musik det där. annorlunda, men behaglig'.

Anonym sa...

att två av skivorna är skapade i det trygga land(skapet) västerbotten måste betyda att vi från västerbotten är exceptionellt bra (på musik). Eller att du har bra musiksmak. Eller att det bara är ett märkligt sammanträffande.