tisdag, februari 13, 2007

Stilhjälp

Jag vill ha en klockren stil i vår, och sommar. Så som jag klär mig nu känner jag inte riktigt är tydligt. Det är svårt att säga vad som är något som skulle passa Patrik. Eller så är det kanske så att det det är ganska mycket som skulle passa mig. Så jag vill ha lite hjälp. Kom med förslag. Jag har just nu tre ganska bra idéer. Den första går helt i linje med de skor jag köpte igår. Vita Fred Perry, väldigt casual, väldigt huligan. Fred Perry pikéer och Levis jeans är väldigt stilrent och skönt. Oah det passar ju bra nu när jag tänt gå lite mer på fotboll.
Den andra är lite mer trucker. Massa skägg, pilotbrillor, wifebeaterlinnen, säckiga lite skitiga byxor, kanske med ett par slitna gympaskor eller converse till. Det ställer ju onekligen inte så mycket krav på mig, men å andra sidan är stilen kanske inte så tydlig som jag önskat.
Den sista är mig nya personliga favortisserie. My Name Is Earl. Killen har alltid rutiga skjortor med linne eller t-shirt under och jeans. Problemet med detta är att han har ganska långt hår och en trevlig mustasch, det kommer ta för lång tid att fixa håret, och jag tror inte min skäggväxt verkligen fixar en sådan fin valross.
Förslag någon?

5 kommentarer:

Wally sa...

jag har alltid förslag...kör en fin blandning på Earl och trucker, de är ju inte så långt ifrån varann. Kasualstilen och Fred Perry-prylarna kan du ju plocka fram när du går på fotboll. De passar säkert till ett fint skägg.

ptrk sa...

Det låter som en bra idé. Får se till att det blir mycket fotboll bara, och se till att skaffa en bajenhalsduk som passar till.

Ronnie sa...

White Trash skall ju bli stort i vår har jag hört och det är ju ganska mycket Earl...

Casual är väl också finemang, men risken är att det kommer att förväntas att du skall vara med och härja på matcherna då också. Fast det kanske är det du vill? ;-)

Annars är ju hela gammeldans-kittet en sorgligt bortglömd look. Tycker du skall gå på det...träskor och knätofsar, liksom. You can´t beat it!

fax sa...

jag röstar på velourman:

"I mitten på 70-talet träder den s.k. 'velourmannen' eller 'mjukismannen' in på scenen. Velourmannen blev ett utryck för en könsidentitet bland vissa män som var mer inriktad på omsorgsrationalitet än den då rådande stereotypen för maskulinitet. Beteckningen 'velourman' kom sig från att några av dessa män också använde kläder som var tillverkade av velourtyg."

kombineras med fördel med helskägg.

Anonym sa...

det är visst inne med stilen robot i vår hörde jag. lite aluminium och glansigt. kanske kan köra på det?