fredag, februari 09, 2007

Bögband

I kväll hade vi lite av en ungdomsgård hemma hos oss, det var mat (mycket god soppa bestående av det mesta i rotsaksväg), tv-spel, the office och en del pratande. Ett ämne som dök upp vara att det ska finnas någon amerikansk sekt som listat olika band som anses göra dig homosexuell.

Så nu när alla försvunnit hem till sig fick jag lov att googla lite. Första träffen blev denna lista. Det är en någon amerikansk sekt som listat ett antal band som tydligen ska påverka sin publik så mycket att sekten anser att det finns anledning att varna föräldrar för denna musik, speciellt idag när internet gör musiken så tillgänglig. Jag tänker inte lägga upp hela listan just här, men jag kommer göra ett mindre urval av mina favoriter;

  • Elton John(really gay), det fantastiska med detta är dels det som står inom parantesen, dels att han faktiskt är med inte mindre än två gånger.
  • Metallica, som till och är med på bild.
  • Morrissey(?questionable?), som tydligen inte är helt klart att han är gay, men det är onödigt att chansa.
  • The Grateful Dead (drugs too), som faktiskt pysslar med droger också.
  • Eminmen, DMX, Lil' Kim, Jay-Z, Ghostface Killah är ett par hip-hopare som tagit sig in på denna lista, nu är jag inte helt säker, men jag trodde inte att hiphopen generellt hade den mest upplysta synen kring HBT.
  • Richard Cheese, artisten som gör roliga, men tveksamma tolkningar av populära låtar i loungeverision. Hmmm... hur då?
  • Nickleback, måste bara avsluta med detta, bandet som verkligen fick mig att bara tända på killar, ledsen alla flickor som jagat mig, men Nickelback och böglobbyn har mig i sitt grepp.
Tycker att det är så fantastiskt att dessa människor finns och verkligen vet vad som är värt att kämpa för. Själv kommer jag att få sitta uppe hela natten och radera mp3or. God Damn It!

2 kommentarer:

Wally sa...

fan...jag som verkligen älska nickelbacks senaste.

Ronnie sa...

Vaddå? Det var väl inget nytt. Jag brukar ofta lyssna på Nickelback och drömma om snygga killar. Särskilt Hero (eller vad nu Spiderman-låten heter) tycker jag är fin.

Men allvarligt...Morrissey som questionable!? Nu snackar vi snubben som faktiskt sjunger "I entered nothing and nothing entered me" och "I´m a girl and your a boy, come out and find the on you love".

Inte för att vara sådan, men det om något är väl gay? Skulle vara Sir Elton som klår honom isf...