fredag, december 08, 2006

South Parkmig

Idag hade jag Jonas och vår nya statistikvän Tobias någonslags gruppövning i statistik. Vi skulle ta ut en massa siffror från en massa andra siffror och sedan tolka dom. Jag fattade verkligen ingetnting. Så under dom timmarna det tog att sitta där fick jag lov att engagera mig lite i andra saker. Spelade lite spel, kollade alla dagstidiningar, kollade mailen med kanske en kvarts mellanrum. Men så fann jag det ultimata, skapa dig själv som South Park karaktär. Sagt och gjort. Jag gjorde två av mig själv, den första är den mentala bilden av mig själv, lite manga liksom, så som jag känner mig, inte som jag ser ut, även om vissa likheter kan finnas. Typ skägget, glasögonen och kepsen. Den andra är jag på gasque. För er som inte är studenter så är det någonslags tillställning som vi studenter envisas med att gå på, det finns ett smått oändligt antal om man vill. Jag går bara på pol maggrejerna, det är som klassfester, men man måste skåla åt rätt håll, sjunga sånger och hålla tal och sånt skit. Hur som helst. Det är såhär jag känner mig när jag är på en sådan sak.
Sen gjorde Jonas en på sig själv, som är väldigt lik, så jag tänker ta med den för er som känner honom. Och så gjorde vi en tolkning var av Helena, vår gamla sambo. Tyvärr så blev bara min kvar. Den kommer sist i vår lilla South Parkutställning.





Inga kommentarer: