torsdag, december 14, 2006

Fy fan för ansvar.

Jag har precis suttit två dagar i streck och gjort klart Pol magföreningens årsredovisning, klockan är nu halv två på natten.
För ett år sedan, ny i staden och ute efter att få nya vänner, så ställde jag upp som kassör i UPS när de frågade mig. Jag är på tok för snäll. Den här föreningen gör inget direkt intressant, en tidning som är ok. Annars mest fester och lite små utskott som pysslar med ditten och datten. Kassörens roll är inte speciellt stor. Vi omsätter inte men än kanske 40000, men det är en himla massa kvitton och dylikt som ska hållas reda på och irriterande räknigar och ansökningar som ska in i tid.
Nu är jag snart äntligten fri. Och nästa gång någon ber mig så ska jag räkna till tio innan jag svarar ja bara för att vara snäll.

Inga kommentarer: