tisdag, november 28, 2006

Update

Long time no see. Länge sedan sist, igen. Det har hänt mycket, och mycket är planerat. Framförallt så har jag pluggat, pluggat och pluggat. Efter att ha kört den sista tidens tentor så har jag försökt komma ifatt genom att sitta tills det att ekonomikum stänger varje kväll och bara träna, peppa och preppa boken till de tentor som varit. Det har gått bra och jag är förhållandevis säker på att jag satte tentan som jag gjorde i lördags. Det garanterar mig 20 poäng den här terminen och jag kommer därmed få csn även i vår. Sen har jag en tenta den 11e december som om jag tar den innebär att jag får trettio poäng i höst, vilket skulle kännas duktigt, för det är svårt nu.
På det så har jag en 10a till som hänger kvar sedan i våras, den går av stapeln den 17 januari, och jag tor att om jag bara motiverar mig själv att läsa ordentligt till den så kommer det inte att vara några problem och det i sin tur betyder att jag har tagit alla poäng jag läst och alltså har ryggen fri inför kommande studier. Det skulle vara riktigt skönt.

Bland annat för att motivera mig själv till att läsa en massa nu så har jag bokat in lite resor i vår. Att ha något roligt att se fram emot är lite a och o för mig. Så nu har jag följande resor att se fram emot;

Första helgen 2007 (som det läskigt nog är nästa år) så kommer jag åka till London och hälsa på Camilla som flyttade dit nu i höstas för att bli någonslags börsmäklare, vet inte riktigt hur det gick till, hon läser ju liksom i min klass och vi är då rakt inte utbildade som börsmäklare. Hur som helst så gillar jag London och det kommer att bli riktigt kul att träffa Camilla också, hon är som en knippe energi så jag hoppas kunna sno lite med mig hem på något sätt.

Vecka fyra ska jag fara med klassen och åka snowboard i Åre, efter förra årets katastrof då det regnade hela tiden så kan det liksom inte bli sämre i varje fall. Det är kul att åka bräda och om det går på drygt 1500 för resa, liftkort och boende för en fyra fem dagar så är det lätt värt det även på en student ekonomi.

Den första maj komer jag att flyga till USA, L A närmare bestämt och vara där en månad, försöka mig på en roadtrip vilket skulle vara fantastiskt roligt. Mina stipendiepengar jag fick i höstas kunde nog inte användas bättre. Ska försöka besöka San Fransisco, kanske Vegas och så eventuellt en avstickare till Grand Canyon där jag har en kompis som kommer att jobba med klättring tror jag så det vore kul att prova. Har aldrig vart i det stora landet i väster så det kommer bli spännande.

För övrigt har jag blivit tipsad av jocke om ett program som registrerar allt jag spelar på Winamp och sedan sammanställer det i en lista. Man kan få en lista för året, månaden eller veckan som gått över vilken artist, skiva eller låt som gått mest. Sen hittar det andra som har liknande musiksmak, så man kan kolla vad dom lyssnar på och få tips och idéer. Bra idé tycker jag. Har provat i ungefär en vecka nu. Om någon skulle vara intresserad finns det bild härunder som visar de populäraste artisterna på min dator denna vecka. Last.fm heter programmet och siten.

patrikb's Profile Page

Inga kommentarer: