onsdag, november 08, 2006

Mitt fantastiska födelsedagsfirande

Jag har haft ett par fantastiska dagar under tiden runt jag fyllt år. Väldigt många har hört av sig via sms, kort, telefonsamtal eller genom att dyka upp rent fysiskt vid olika tillfällen. Det har kännts väldigt bra, en liten egoboost, som jag tror behövdes. Vill passa på att tacka alla, jag har verkligen blivit glad av allt detta. Jag tänker lite kort beskriva ungefär vad som hänt de sista dagarna, skulle egentligen ha gjort det tidigare, men internet hemma är försvunnet, så jag måste sitta i skolan och meka. Det hela började klockan 0800 på min fördelsedag när ett gäng bestående av några av mina bästa vänner kom insjungandes i mitt rum, gav mig paket och en väldigt bra frukost. Jag sov verkligen, det ar nog första gången, som liten var jag ofta lite mer spänd inför födelsedagar, julaftnar osv, så jag blev verkligen överaskad. Pluggade inför tentan dagen efter och fikade en hel del mellan telefonsamtalen denna larvigt snöiga dag. På kvällen kom mamma och bosse och hälsade på, fick bland annat datorn som jag skriver på just nu. Behövde den kanske inte just nu eftersom jag har en stationär, men jag hoppas att jag kommer åka utomlands en del tack vare studierna och då kan det ju absolut vara praktiskt med en dator. I torsdags var det tenta, det kan ha gått, det kan ha skitit sig, vet inte det ännu. Gjorde den, spelade squash, gick hem, drack några öl och sen fick jag huvudvärken från helvetet och fick lov att lägga mig 2115 och sov till 1100 dagen efter. Så något var det som var ansträngande, kanske att skriva tenta på a-nivå när jag är 25, antar att kroppen förstod att det inte är naturligt att göra sådant. I fredags hade jag fest, det kom alldeles lagom med folk så att maten räckte, alla kunde ha någon att prata med och jag kunde täcka halva sängen med presenter, det var hur som helst mycket trevligt. Saknade lite folk från eskilstuna som jag hoppades skulle kommit, men jag förstår att det inte går att ta sig överallt och hursomhelst, jag har själv vart larvigt dålig på just denna grej. Men hur som helst, bra tillstälnig, och bra paket, fick en dator, en blomma, en dansande mullvad, kaffe, saft, strårom, massa kläder, en låtsatsbajskorv, blandade skönhetsprodukter, böcker etc. Jag älskar att få paket. Som ett litet barn. Resten av veckans i alla fall för mig intressanta händelser i kort sammanfattning; Lördags, mitterminsfest med pol mag, det var maskerad på abc-bokstema. Jag tog mitt ansvar som gammal historiker och klädde ut mig till neger enligt den gamla skolan då min bokstav var lilla n. Igår, tisdags, Ed Harcourt spelade på Katalin, var där med lite bra männsiskor och såg en konsert som var riktigt riktigt bra, antar att det skulle levt upp till alla mina förväntninger om jag hafgt några. Nu var det bara en rolig överaskning. Det ser ut att bli en bar konsertmånad, ska på Mono och Kaizers Orchestra nästa vecka och dessutom lyckades vi få biljetter till Nine Inch Nails, men det är inte förrän i april.



Ska försöka få upp några fler bilder snart, blogger krånglar just nu.

1 kommentar:

Ronnie sa...

Åh fasen...vart skall du se Kaizers? De spelar ju i Sthlm på Lördag, men det bommar jag.